måndag 3 februari 2014

Körsång och Sociala Medier

Rock Everybody har tränat
färdigt för idag 
Det finns 600.000 körsångare i Sverige sägs det så det måste väl finnas mycket om körsång på nätet tänkte jag. Men körsångare är inge vidare på Sociala Medier. Och jag är ju ingen vidare körsångare så jag ska väl inte komma här och komma, men nog tycker man att vi körsångare skulle kunna lämna lite mer spår efter oss.

En liten öppen grupp på¨Facebook har jag gått med i men det är ingen större aktivitet där och vår egen FB-sida blev ingen större succé den heller, inte som jag tänkte det skulle bli. Dör sotdöden? Ett par tre svenska bloggar som kan vara intressanta ska jag följa ett tag och några utländska FB-sidor har jag hittat som kan vara värda att prenumerera på, men jag letar vidare. Mina Uppsala-vänner t.ex. som sjunger i tre körer måste jag väl hitta nån gång nånstans.

Finns det några spår av rockkörer med seniorer utomlands då tänkte jag, rock och USA framför allt. Några enstaka rätt dålig filmer hittade på Youtube, men inget som liknar vår rockkör. Det är väl kanske mest kyrkokörer i USA. Brian, 18, från Boston trodde inte sånt här förekom alls i USA, han hade aldrig hört talas om det i alla fall.

Jag fortsätter i alla fall med den här bloggen ett tag till och fortsätter leta efter likasinnade inlägg på bloggar och Facebook och alla andra kanaler på Sociala Medier.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar